KADRA OŚRODKA 

Dobór kadry w ośrodku jest bardzo ważnym elementem procesu socjoterapii wychowanków oprócz odpowiedniego wykształcenia kadra – osoby pracujące - powinny mieć odpowiednie predyspozycje do pracy z tzw. młodzieżą trudną jak również powinna być zachowana proporcja w zatrudnieniu jeżeli chodzi o płeć pracowników - pół na pół kobiet i mężczyzn (wzorce męskie i kobiece). 

Osoby pracujące z młodzieżą w ośrodku socjoterapii powinny posiadać odpowiednie kwalifikacje zgodnie z wytycznymi MEiN oraz standardami pracy psychologicznej m.in: 

  • nauczyciele przedmiotowi musza posiadać również wykształcenie z zakresu resocjalizacji lub socjoterapii 

  • wychowawcy - resocjalizacja, socjoterapia, psychoprofilaktyka ( niejednokrotnie wychowawca posiada wszystkie trzy wymienione specjalizacje), ukończone szkółki psychologiczne, treningi interpersonalne i wychowawcze, 

  • kadra specjalistyczna: psycholodzy, socjoterapeucji, terapeuci, i inni specjaliści posiadający uprawnienia do prowadzenia zajęć specjalistycznych m.in grup socjoterapeutycznych, zajęć psychoedukacyjnych, terapii rodzinnej, pracy indywidualnej z wychowankiem, rodzicem itp. 
- psycholog również ukończona szkółka psychologiczna oraz superwizje pracy własnej zewnętrzne, terapia własna – wymogi niezbędne do pracy terapeutycznej, 
- pedagog również ukończona szkoła psychologiczna z zakresu m.in. socjoterapii, terapii rodzin itp.
(c)2021, Wszelkie Prawa Zastrzeżone Admin MOS - MI
Liczba odwiedzin: 93526
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem